Onze medewerkers doen er alles aan om u tevreden te stellen, maar er kan altijd iets mis gaan. Wij worden daar graag van op de hoogte gebracht. Door meldingen, klachten en/of verbetervoorstellen kunnen wij onze dienstverlening verbeteren en de kwaliteit van de zorg optimaliseren. Cliënten (en wettelijke vertegenwoordigers) hebben daarom de mogelijkheid klachten over de zorgverlening bij ons te melden. Wij hebben de plicht hier naar tevredenheid van de cliënt op te reageren. Binnen ThuisZorgzeker bestaat een klachtenreglement, die de registratie en afhandeling van klachten beschrijft.

Wat te doen bij een klacht?

Klachten kunnen bij een medewerker, de leidinggevende, de directie of de onafhankelijke klachtenfunctionaris terechtkomen. U kunt uw klacht altijd voorleggen aan onze onafhankelijke klachtenfunctionaris indien het via de andere wegen niet lukt. De onafhankelijke klachtenfunctionaris is objectief en kan u informeren over de klachtenafhandeling binnen onze organisatie. De klachtenfunctionaris zal de klacht in ontvangst nemen en de procedure bewaken. U kunt de klachtenfunctionaris zowel schriftelijk als telefonisch bereiken voor advies. Indien u de klacht bij de klachtenfunctionaris wilt indienen, dan dient dit schriftelijk of via e-mail te gebeuren.

U kunt uw klacht als volgt bij de onafhankelijke klachtenfunctionaris indienen:

E-mail: klachten@thuiszorgzeker.nl

Telefonisch: (010) 820 85 99 (op maandag t/m vrijdag bereikbaar van 09.00-17.00)

Schriftelijk: t.a.v. de klachtenfunctionaris

Weipoort 9

3075 EW Rotterdam

Indien wij de klacht niet in onderling overleg kunnen oplossen binnen een termijn van 6 weken (indien nodig 4 weken verlenging), dan kunt u besluiten de klacht in te dienen bij Stichting Zorggeschil. Hier zijn wel kosten aan verbonden. Deze geschilleninstantie is onafhankelijk, deskundig, onpartijdig en bestaat uit (zorg)professionals die niet werkzaam zijn bij ThuisZorgzeker. U dient uw klacht eerst schriftelijk bij ons in te dienen, alvorens u deze indient bij Stichting Zorggeschil. U kunt uw klacht digitaal of schriftelijk indienen bij Stichting Zorggeschil via de volgende link.

Bij vragen over het indienen van een klacht, kunt u contact opnemen met een van onze medewerkers via het telefoonnummer: 010 820 85 99.